Strona głowna

Magazyn e-commerce – wewnętrzny lub zewnętrzny

Magazyn e-commerce, to najprawdopodobniej pierwsza rzecz, jaka przychodzi na myśl każdej osobie, myślącej o założeniu e-sklepu. Doświadczenie mówi, że pojawiają się w tym zakresie dwa podstawowe rozwiązania. Jest ich nieco więcej, szczególnie, ale póki co nas będzie interesować wąski przedział tematyczny. Zatem początkujący właściciele mogą zacząć sprzedaż, traktując swoją prywatną przestrzeń, jako miejsce do magazynowania towaru. Są też tacy, którzy zlecają tę usługę na zewnątrz. Każde z tych rozwiązań ma swoje plusy i minusy. Nie ma przecież tak, że znajdziemy idealne rozwiązanie. Niemniej trzeba sobie zdawać sprawę, że dla tego samego asortymentu, dla jednego sklepu lepiej będzie mieć swoje własne miejsce składowania towaru, dla innego odwrotnie.

Magazyn e-commerce – koszty obsługi

Nas będzie interesować, co sprawia, że sklepy internetowe decydują się na magazyn e-commerce. Wydaje się, że wszystko zależy od tego, jak rozwija się konkretna sprzedaż. Nie jest tajemnicą dla nikogo, że aby e-sklep zdobywał coraz więcej klientów, zwiększał zainteresowanie produktami, zapewne będzie poszerzał asortyment. A wraz z nim potrzebna będzie większa przestrzeń magazynowa. Czy istnieje tutaj jakaś linia graniczna, po przekroczeniu której własne miejsce jest niewystarczające? Oczywiście metry kwadratowe, które mamy do dyspozycji mają znaczenie. Jeżeli nam ich zabraknie, na pewno trzeba będzie podjąć jakąś decyzję. Niemniej istotne jest również to, czy wraz z rozwijającym się biznesem, koszty obsługi własnego magazynu nie są dla nas zbyt duże.

Magazyn e-commerce – zewnętrzny operator

Magazyn e-commerce najczęściej oferuje pełną ofertę. Należy do niej przyjęcie towaru, przyjęcie zamówienia, następnie przygotowanie konkretnych produktów do wysyłki i kontakt w tym zakresie z kurierem. To jednak nie wszystkie czynności. Będzie to też obsługa zwrotów i kontakt z klientem, przyjmowanie reklamacji. Sam spis tego, czego wymaga praca przy magazynie może w zdecydowany sposób sugerować, że zewnętrzny operator będzie dobrym rozwiązaniem. Na pewno zdecyduje o tym rynek. To znaczy, że aby być konkurencyjnym, powinniśmy więcej czasu poświęcić na promocję produktów w sieci, pracę SEO, reklamę, pozycjonowanie towaru pierwszej potrzeby, prawdopodobnie zdecydujemy się na to rozwiązanie.

Podgląd zamówień i stanu magazynowego

Niemniej warto wiedzieć, że decyzja ta zawsze będzie związana z tym, że część odpowiedzialności za e-sklep będzie w rękach obsługi zewnętrznej. Nie nad wszystkim będziemy mieli kontrolę. Nie jest to jednak coś, co zupełnie nam może się wymsknąć. Nic z tych rzeczy. Tego akurat nie trzeba się obawiać. Nadal będziemy mieli podgląd zamówień, jak i stanu magazynowego itp. Najważniejszy i tak będzie rachunek ekonomiczny. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *